GYIK
Classroom
Classroom használatának gyakori kérsdései
Gyakran feltett kérdések Classroom témakörben
- csatolmány
- beállítások
- feladat
- tárhely
- word
- youtube
- teszt
- Hangouts
- meet
- ürlap
Hogy működik a google osztályterem?
A pedagógusok osztályokat hozhatnak létre, feladatokat oszthatnak el, visszajelzéseket küldhetnek és mindent láthatnak egy helyen. Osztályterem virtuális formába öltve. Az Classroom zökkenőmentesen integrálódik más Google eszközökkel, például a Google dokumentumok és a Drive.
Hogy lehet elkerülni, hogy a tanulók lássák egymás beadott feladatait?
Saját feladatnál kell feltölteni nem a falon. Ha szeretnél megjegyzést is írni azt a privát megjegyzéshez írd, így azt is csak a pedagógus fogja látni.
A létrehozott tanterem után, kiküldtem a meghívót a gyerekeknek,de sajnos valamiért nem mindenki látja azt. Mi lehet a hiba?
A kurzuskódot küldje el minden résztvevőnek, így mindeiki odatalál a terembe.
Elkezdtem használni a Classroom-ot. Eleinte szinkronizált a drive-ommal. Viszont egy nem jelennek meg a classroom változtatásai (pl kurzusnév, új feladatok) a drive-ban. MI lehet a hiba?
Be kell jelölni témát is mindenképpen, a feladat mappa nem jelenik meg a driveban, csak akkor, ha már érkezett rá megoldás vmilyen formában (screenshot, word,üzenet), vagy én eleve csatoltam vm word/ drive mappát a feladathoz. Ha csupán egy feladatmeghatározást és/vagy egy linket adtam meg, az nem látszik a driveban, csak az én kurzusaim között. Még egy fura dolog. Ha a classroomban megváltoztatom a kurzus nevét, vagy archiválom/ törlöm a kurzust, az a driveban nem módosul, ott ugyanezeket el kell végeznem újra
Megvannak a termek, gyerekek egy része jelentkezett, másokat meghívtunk. A kollégákat azonban nem tudom meghívni. Más fiókból ez sikerült. Mi az oka ennek?
Ha nem gmail-es címről próbálsz meghívót küldeni, akkor nem ment, nekünk legalábbis ez volt. Illetve, amíg a meghívókat kiküldöd, célszerű kilépni a többi fiókból, a kiküldés után már vissza lehet lépni mindbe. A másik: időszakosan sajnos a google sem küldi ki a meghívót, a nagy terhelés miatt, ilyenkor újra kell próbálkozni (kitörlöd és újra felveszed a tanár címét akit meg szeretnél hívni), nem feltétlenül a felhasználói oldalon van a hiba.
Két testvér egy géppen használja a classroom alkalmazást. Hogy tudnak egyszerre dolgozni?
Hasznaljátok az inkognitó /privát ablak megnyitását. Így két, egymástól független böngésző ablak lesz megnyitva. vagy két külön böngészőben legyenek.
Telefonon, ill.gépen is működik párhuzamosan a két fiók – elég egyszer bejelentkezni, a személyes ikonra kattintgatva lehet váltani a fiókok között.
A classroomban elkészítettem egy "Blank Quiz" tesztfeladatsort. Kiküldtem a tanítványaimnak, ők elvileg kitöltötték és küldték. Amikor megnyitottam az évfolyamot sorban azt látom hogy "leadva" de semmi űrlap csatolmányban nem érkezett! Az hogy lehet, hova lett küldve, mert a nevük mellett semmire nem tudok kattintatni, hogy megnyissam amit visszaküldtek.
Nem csatolmányban jön. Az űrlap jobb alsó sarkában van egy ceruza, arra kell rákattintani, aztán fent megjelenik az, hogy válaszok, és az egyéninél ott lesz.
Jobb alsó sarokban van a szerkesztés gomb ( ceruza) azt kattintsd meg, aztán előjönnek. Fent a lila sorban van az utolsó egyéni válaszok, ott látod mindenkiét és e-mail címre el is tudod küldeni, ha előtte beállítottad, de hogy kérje azokat
A Google classroom nyelvét hogyan lehet pl. németre átállítani? Vannak német anyynyelvű tanítványaink, akik nem értenek sok mindent és talán egyszerűbb lenne a nyelv átállításával.
A fiókot lehet állítani, jobb sarok, 9 pöttyöcske, első ikon, “fiók”, bal oldalon “adatok és szeméyre szabás”, legörget a “általános beállítások az internet használatához”-hoz, Fiók -> Adatok és személre szabás -> Nyelv (itt egészen le kell tekerni) -> Másik nyelv hozzádadása -> Német.
Mi a különbség, ha csak osztályzom vagy ha osztályzom és vissza is küldöm a tanulói feladatot? Másként látja a tanuló?
A gyerek rákattint a képre, jobb felül kis ikon, megnyitás új ablakban, és akkor látni fogja.
A drive-ból nyissák meg a visszaküldott feladatot, úgy látniuk kell a megjegyzéseket is.
Ha a tanuló 99%-ban Classroom-ot használ, mi a jobb/használhatóbb 'gép' neki, a tablet, vagy a laptop?
Amelyiket a gyerek jobban ismeri. Felváltva használjuk itthon a tabletet és a laptopot erre a célra. Azért megy jobban tablettel, mert androidhoz vagyunk szokva. A tanuló sose használt gépet, én pedig régen, úgyhogy a Windowst tanulni kell, de kis különbségektől eltekintve mindegy.
A mai gyerekek egy telefont, táblagépet, androidos rendszert jobban kezelnek mint egy számítógépet. Csak sajnos a classroom appnak is vannak gyengeségei. Megesik, hogy egyes feladatok nem fognak megjelenni. Szerintem törekedni kellene a laptop használatra ha csak lehet.
Tény, hogy a fiatakl generáció már nagyságrendekkel ügyesebben használja az érintőképernyős eszközöket, mint mondjuk a harmincas korosztály, de azért egy rendes méretű billentyűzet, meg egy szép, nagy képernyő még mindig hatékonyabb tud lenni, mint egy tablet.
Mi a funkciója az archiviálásnak a Classroomban? Ha archiválok egy osztályt, azzal mi lesz? Illetve ismerem ezt a linkes megoldást arra, hogy ne teljen meg olyan gyorsan a Drive, de nem lehet esetleg feladatokat archiválni valahogyan, hogy az is kevesebb helyet foglaljon? Nekem 7 kurzusom van jelenleg, ebből 6-ban teljes osztálylétszámokkal folyik a munka, ráadásként a hatodikos regényolvasást differenciálom is (szöveg+a szöveg felolvasva hangfájlként+feladatok+játékos feladat hozzá).
Archiválás után még visszaállíthatod, vagy később törölheted végleg, minden hozzátartozó anyaggal. Archiválás alatt még nem törlödnek a hozzátartozó anyagok. Iskolai regisztrációval (ingyenes) korlátlan tárhelyet kapsz.
EMLÉKEZTETŐ Létezik-e a classroom alkalmazásban olyan beállítás, hogy a gyereknek a határidő lejárta előtt bizonyos idővel jelezzen a rendszer?Ezt szülők szeretnék beállítani gyermeküknek! Az én osztályomban a szülők létrehoztak egy közös google naptárat, abba írják be a házikat határidőkkel. Ott be lehet állítani a figyelmeztetést. Van egy naptár funkció. Bal oldalon a három csíknál. Abban láthatja, ha ránéz, hogy melyik nap mit kell leadni.
Van egy naptár funkció. Bal oldalon a három csíknál. Abban láthatja, ha ránéz, hogy melyik nap mit kell leadni.
"HIÁNYZÓ" a diákok által visszaküldött,általam kijavított és szintén visszaküldött tananyagnál a Hiányzik szó jelenik meg pirossal. Tudja valaki,hogy ez miért lehet?
Amikor a feladatot összeállítottad, akkor adtál meg pontszámot? Automatikusan 100 van beállítva. Ha ottmarad, és a visszaküldéskor nem adsz pontot, szerintem akkor jelenik meg az, hogy hiányzik. Ha nem akarod pontozni a feladatot, akkor ki kell törölni a pontszámot és az jelenik meg, hogy nincs pontszám. Ha ilyen beaállítással dolgozol, akkor pipa jelenik meg, amikor visszaküldöd a feladatot.
Ne küldd vissza a javítás után, látja így is a megjegyzéseidet. És az valójában nem visszaküldés, hanem visszadobás, ha elégedetlen vagy azzal, amit csinált.
Ne menj rá a visszaküldésre, csak választ írj amellett kis háromszög van arra katt, és akkor az értékelő kommentedet küldi el
JELENLÉT ÉRZÉKELÉSE A KURZUSBAN - Van-e lehetőség arra a classroomban, hogy ellenőrizzem, ki van az adott pillanatban a kurzusban? Anélkül, hogy erre egy külön kérdést/feladatot készítenék.
Nem látszik ki van bejelentkezve. Kérdést kell feltenni és egy rövid jelen a válasz.
CSATOLMÁNY HIBA - Mikor a feladatokhoz csatolok fájlt ( ppt; hanganyag...) akkor mindig hibát jelez, s nem játssza le a gyerekeknek. Miért van ez?
Ha a ppt-t elmentitek pdf-be, akkor nem fog torzulni a Google-lel megnyitva se. De ha letölti a ppt-t és a gépen nyitja meg ugyanúgy MS Office-ban, nem szabad torzulnia.
Próbálják meg megnyitni új ablakban (jobb felső sarok) és letölteni!
Úgy oldottam meg, hogy a Classroomban újra elkészítettem diák importálásával.
Nem csatoltni kell, hanem töltsd fel a drive-ba és tegyél rá megoszthatóságot. felejtsük már el a ppt-t a 21.században megosztani. mentsd el pdf-be
A fő ok a csatolásban keresendő.A csatolás a saját számítógépről történik. Az egyedüli megoldás feltölteni ilyeneket a G. Drive felületre, egy mappába.
A “torzulás” oka lehet az is, hogy nem jól van beállítva az oldal mérete. Én A/4-re állítom mindig és nem történik átméretezés, pedig nagyon sokat tettem fel.
LINK CSATOLÁSA - Milyen módon lehet linket csatolni egy feladathoz?
Beillesztéssel, a linket vagy a leírásba kell illeszteni, vagy az úrlapba .
Tesztfeladatot hoztam létre ürlapok hozzáadásával. A tanuló visszaküldi. . A classroom beküldöttnek kezeli, de ha megnyitom nem látszanak a válaszai. Van erre megoldás?
A Classroom mappában nyisd meg a drive-on. Oda ment mindent – ne a classroom felületén, hanem az adott google-profil drive-jában keresd.
Ha rámész a kvízre és szerkesztésre nyomsz akkor a válasz oldalon le lehet tölteni a valaszokat taralmazó táblázatot amiben látszik ki mit írt.
Mi lehet az oka, hogy a google classroomban nem látom a gyerekek visszaküldött lapjait? Látom, hogy visszaküldte, de nem tudom megnézni a megoldott feladatlapokat.
Be kell pipálni a beállításokban az “e-mail címek begyűjtése” sort. A feladat kezdésénél így kérni fogja a diákoktól az e-mail címet. Ezen a néven fogod őket látni.
Ha egy gyermek leadta a feladatot, de szeretném úgy visszaküldeni neki, hogy tudjon javítani (nem csatolt hozzá semmit), akkor ezt hogyan tehetem meg?
Kijelölöd a tanuló előtt a négyzetet, és a névsor felett kiszínesedik a visszaadás gomb, és arra kattintasz.
Az osztályommal a Google tanterem alkalmazást használjuk. De ha youtube videót csatolok nekik nem tudják elinditani. 13 év alatti gyermekek. Mit tehetek?
Inkognitó ablakban nyissák meg a videót, úgy megnyílik.
Tudna valaki abban segíteni (Google Classroom), hogy ha én átküldök a gyereknek egy "szerkeszthető" word dokumentumot, akkor Ő azt miért nem tudja szerkeszteni (kvázi beírni a kipontozott részbe)? Úgy látja, mintha pdf. doku lenne, tehát vissza sem tudja küldeni javításra.
Ha a dokumentum wordben van, nem lehet online szerkeszteni, csak előnézetet enged. Szerkeszteni akkor tudja, ha a jobb felső sarokban lévő három pöttyre kattintva megnyitja új ablakban, letölti, szerkeszti, majd viaszatölti.Ennél egyszerűbb, ha eleve Google Docsba konvertálva tesszük fel a feladator, beállítva, hogy mindenki másolatot kapjon. Akkor online tudja mindenki szerkeszteni.
Ne legyen a classroom mappában a kiosztott eredeti dokumentum. A tananyag kijelölésekor a hozzácsatoláskor külső mappából kell betenni és kiválasztani azt a lehetőséget, hogy minden diák kapjon saját példányt.
FELADATHOZ CSATOLT MEGJEGYZÉS - Mi lehet a probléma, amikor a tanuló nem látja feladatához csatolt megjegyzéseket.
A megjegyzés írásánál a 3 pontra kattintva jelöljétek be, hogy mindent lásson, utána zárjátok le a megjegyzést. A gyereknek a képen jobb egérrel új ablakban kell megnyitnia, akkor fogja látni.
KIOSZTOTT FELADAT FORMÁJÁNAK KORRIGÁLÁSA - A gyerekek szóltak, hogy nem a feleltválasztós, hanem a jelölőnégyzetes formát kellett volna választanom, ha több jó válasz is van. Megpróbáltam módosítani, sikerült is, de most a feladatlapon mutatja a választ is, ami természetesen nem kívánatos. Hogy tudom onnan kiszedni a pipákat?
Te látod, de ha megnézed fenn jobbra a szem ikonnál az előnézetet, akkor ott azt látod, ahogyan a gyerekek is látni fogják!
Ne a kérdesnél, hanem a “Válaszlapon” jelöld a jó válaszokat.
Betelt a tárhelyem és valaki azt javasolta, hogy hozzunk létre egy új fiókot és azt a címet vegyük fel tanárként a kurzusba. Majd adjuk át a tulajdonjogot. Ez utóbbi műveletet nem sikerül megoldanom. Szóval a kérdésem, hogyan kell átadni ezt a tulajdonjogot?
Family linkről úgy működik, hogy a böngészőbe kell beírni, hogy classroom, és csak onnan enged tovább.
Nálunk a képernyőzár hiánya volt gond többször is. A minta nem volt elegendő, pinkód vagy biometrikus feloldás kellett, hogy működjön az iskolai email címmel.
Az iskola google regisztrációja segíthet a problémán, a tárhelykorlát megoldódik.
Ha a diákok visszaküldték -word-ben írva -a google classroomba-a szöveges hf.-ot, én pedig kijavítottam, el is mentettem-hogyan tudom nekik a javított megoldást visszajuttatni?
Ha szöveges dokumentumot küldött, és én azt pontosan kijavìtottam, és visszaküldöm a gyereknek, ő pontosan látni fogja a bejegyzéseimet.
Tudna valaki abban segíteni, hogy átküldök a gyereknek egy "szerkeszthető" word dokumentumot, akkor Ő azt miért nem tudja szerkeszteni (kvázi beírni a kipontozott részbe)? Úgy látja, mintha pdf. dokumentum lenne, tehát vissza sem tudja küldeni javításra.
Ha a dokumentum wordben van, nem lehet online szerkeszteni, csak előnézetet enged. Szerkeszteni akkor tudja, ha a jobb felső sarokban lévő három pöttyre kattintva megnyitja új ablakban, letölti, szerkeszti, majd viaszatölti.Ennél egyszerűbb, ha eleve Google Docsba konvertálva tesszük fel a feladator, beállítva, hogy mindenki másolatot kapjon. Akkor online tudja mindenki szerkeszteni.
Ne legyen a classroom mappában a kiosztott eredeti dokumentum. A tananyag kijelölésekor a hozzácsatoláskor külső mappából kell betenni és kiválasztani azt a lehetőséget, hogy minden diák kapjon saját példányt.
Google Classroom-ot használok ahol pl. Testnevelés óra keretein belül megosztok egy-egy YouTube-os videót. Rengeteg jó ötlet van fent amit szeretnék használni. Azonban az egyik szülő Microsoft Családi fiókot használ, ezáltal a gyermeke is és így nem tudja megnyitni a YouTube-os videókat a gyermek. Állítólag Nem is tud mit tenni, Nem lehet semmit átállítani.Tényleg nem lehet ezt valahogy az szülőnek átállítania? Ti is találkoztatok már hasonló problémával?
A Google Family Link maradjon bekapcsolva! A Youtube-ra az a megoldás, hogy legyen egy böngésző a telefonon/tableten, ahol nincsen senki bejelentkezve Google Fiókba. A legegyszerűbb ezt úgy megcsinálni, hogy a böngészőben elmentek a www.google.com oldalra, ott a jobb felső sarokban levő körre kattintva lehet másik felhasználóval bejelentkezni, illetve kijelentkezni a jelenlegi profilból. Ezután nem lesz életkor ellenőrzés. Ne felejtsétek el viszont a Biztonságos böngészést bekapcsolni a Youtube-on, így a szemét nagy része nem fogna gyerek elé kerülni.
Az osztályommal a Google tanterem alkalmazást használjuk. De ha youtube videót csatolok nekik nem tudják elinditani. 13 év alatti gyermekek. Mit tehetek?
Inkognitó ablakban nyissák meg a videót, úgy megnyílik.
A classroomban elkészítettem egy "Blank Quiz" tesztfeladatsort. Kiküldtem a tanítványaimnak, ők elvileg kitöltötték és küldték. Amikor megnyitottam az évfolyamot sorban azt látom hogy "leadva" de semmi űrlap csatolmányban nem érkezett! Az hogy lehet, hova lett küldve, mert a nevük mellett semmire nem tudok kattintatni, hogy megnyissam amit visszaküldtek.
Nem csatolmányban jön. Az űrlap jobb alsó sarkában van egy ceruza, arra kell rákattintani, aztán fent megjelenik az, hogy válaszok, és az egyéninél ott lesz.
Jobb alsó sarokban van a szerkesztés gomb ( ceruza) azt kattintsd meg, aztán előjönnek. Fent a lila sorban van az utolsó egyéni válaszok, ott látod mindenkiét és e-mail címre el is tudod küldeni, ha előtte beállítottad, de hogy kérje azokat
A Hangouts Meet tökéletesen működik a mobiljainkon, de a családban található két laptopon nem. Azaz: mi látunk/hallunk minden beszélgetőpartnert, tehát létrejön valamiféle kapcsolat, de ők - bár érzékelik, hogy csatlakoztunk - nem hallanak, nem látnak minket. Mi lehet a baj?
Próbáld meg a webcím mellett a lakatra kattintani és ott engedélyezd a hozzáférést a kamerához ill. a mikrofonhoz.
Először próbáld meg a böngésző beállítások–>webhelybeállítások–>mikrofon (vagy webcam) hogy engedélyezve legyen vagy legalábbis kérdezzen rá!
Most olyan órákkal próbálkozom meet-en, ahol az óra alapja a prezentáció. Képernyőmegosztással jelenítem meg a prezentációt a gyerekeknek, viszont ezt csak akkor látják, ha az én gépemen a prezentáció teljes képernyőn van. Ezzel viszont az a gondom, hogy így se a csetet, se az ő képüket nem látom. Kérdésem, hogy van-e olyan lehetőség, hogy egyszerre vetítsek és egyszerre lássam a csetablakot. (Ha telefonon is becsatlakozom, nagyon visszhangos lesz minden.)
Látható minden egyszerre. ha jobb oldalt fennt a menüt használod, láthatóvá válik a cset, a többiek videója. a meet böngészöablakát le lehet akár kicsinyiteni, oldalra húzni stb. És lehetőség van egy adott ablak prezentálására is.
Google Tanteremben űrlapot töltetett ki gyerekekkel, de nem kérte be az e-mail címeket, feladatban sem kérdezett nevet. Vissza tudja-e bármiképp nézni, be tudja-e valahogy azonosítani, melyik kihez tartozik?
Az eredeti űrlapon – ha drive-ban csináltad, össze-vissza megtalálod a válaszokat!
A leadva résznél látszik a beadás időpontja. Utána a válszoknál is látod az időpontot, így csak egyesével bogarászva tudod összepárosítani a tanulót a válasszal. Az a gond, ha egyazon időben egyszeres több is érkezik.
Meg kell nyitni az Excel táblázatot az eredményekkel, ott pontosan látszik, ki mikor adta le (mármint névtelenül, de az időpont ott van). Ezt az időpontot nézze össze azzal az időponttal, amikor a gyerekek a Classroomban kiosztott feladatnál leadták a feladatot (ott is percre pontosan meg lehet nézni).
Ha az űrlap tetején kéred a nevet és azt kötelezővé teszed kitöltésre ezek a problémák megoldódnak.
Google ürlapban hogy lehet beállítani az "érdemjegyek importálását"?
A Tesztfeladat létrehozása menüpontban, alul van a kapcsoló.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit?
Lorem amet, consectetuer adipiscing elit?
Támogatóink
WebshopCompany
Weboldalak, dizájn, webshopok tervezése, kivitelezése, működtetése
Fatarsasjatek.hu
Exkluzív tarsasjatekok és fából készült ajándéktárgyak az egész családnak.
Adhoc.Support
Érdekérvényesítő közösség
Manola.hu
Biztonságos gyerekbútor a gyártótól
Doktor Gravír
Lezergravirozossal készülő egyedi, személyes ajándékok bármilyen alkalomra.
Doktor Step Kft.
Cipőkellek -és cipő javító anyag kereskedelem
Rólunk
Együtt mindenki többet ér
Szeretne egy innovatív, törekvő és elkötelezett csapat tagja lenni? Járatos az oktatásban és vannak újító ötletei mind a digitális oktatás, mind az iskolai szintű oktatáshoz kapcsolódóan. Keressen bennünket és csatlakozzon hozzánk...
ONLINE OTTHON OKTATÁS
Együtt a digitális oktatásért